onsdag 18 augusti 2010

Lekstugan

Idag visar jag lite bilder ifrån lekstugan som faktiskt är i det närmaste klar! Här har vi kökets diskbänk som J gjorde när Becca var liten...då stod detta i köket på Södra Lindåsgatan, men nu har det fått flytta ut i  lekstugan. Tapeterna är köpta på Golv & Kakel i Emmaboda och nu har det kommit ännu en hel pärm fylld med ljuvliga tapeter från samma ställe...hm undra var man kan klämma in något ;-)
Pippigrytlapparna inköptes på Astrid Lindgrens Värld i juni och resten har den lilla husmodern sytt alldeles själv.



Hyllan rymmer både det ena och det andra som skall finnas i ett kök ;-)

Dags för en liten födelsedagsfika med tårta och kaffe...och nyplockade blommor i en gammal tillbringare i storlek small.
Så här ser det ut i lilla köksvrån - stolarna, med rosa rosor på, är från när jag var liten och bordet från Ikea.
Nu ska Leila Lindholms " a piece of cake" fram och här ska bakas!
                                                  
Ha det riktigt bra!
Kramar Sanna

3 kommentarer:

Norregård sa...

Sanna, nytt inlägg igen!!
Ljuvligt fint i lilla stugan, har ju sett det;o)

Kramis Malin

Ullen sa...

Hej Sanna! Vad roligt med lite nya inlägg, fastän jag ju sett allt i verkligheten! Ni får det så himla fint och den vita färgen på huset blir ett riktigt lyft!!!
Imorgon är det tänkt att vi äntligen ska få våra nya fönster insatta, det var på tiden!!
Jag hör av mig ang. träffen!
Kram Ullen

linnea-maria sa...

Jag säger bara Guuu så sött!!! Din flicka är lyckligast i världen kan jag tänka mig :) /Therese