lördag 10 oktober 2009

Symaskinen åkte fram...

... och kjolen till tvättstället blev klar!!


Tyget var så tjockt, så jag lade veck istället för att rynka...och sydde fast kardborrband på baksidan som fick en "hanne" klistrad på tvättstället.

Å, när jag ändå var igång så sydde jag en gästhanduk som matchar kjolen... gick in på Sabines loppis och köpte en gammal gardin-nypa att hänga upp den på kroken med...



Dessutom strök jag på fina små änglar på mitt linnetyg och sydde ett par kuddar! Även detta tyg har legat ett bra tag - men nu blev det gjort ;-) ... går rätt fort bara man sätter igång.

O så här fina blev de med en liten dunkudde var i :-)...

Precis efter systunden kom Malin, Johan och Filip med en kaffelängd - såååå trevligt!! Gå gärna in och titta på Malins fina blogg: http://www.lantlivinorregrd.blogspot.com/

Kram för idag! //Sanna

3 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!
Hur hann du med detta fina inlägg? Kollar Ni inte på fotbollen? Jag vet ju hur fint det blev för jag har ju sett det live!!!
Åhhh vad det är kul när du gör nya inlägg!!
Många kramar Malin

Queen Of Småland sa...

Hej! Här "springer man på" fler man känner igen (=
Men Guuuud vad fint ni har det! Ni är så duktiga och flitiga.
Hoppas allt bra med er alla!
Kramar
Stina

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Åhh vad jag tyckte om er toa! Jag gillar ju blommor och den där tapeten är såå vacker! Ja hela rummet är vackert! Riktigt lyckat!

Ha en bra söndag!