måndag 12 oktober 2009

Gamla prylar...

...kan jag bara inte få nog av!!
Tycker att det är så fint att blanda gammalt och nytt...och jag gillar verkligen MYCKET prylar...
just nu är jag inne i en lite kitschig period (till min mans stora förtret), hittade de här fina kopparna med fat i går, som jag inte kunde motstå...

De är lite somriga ... kommer passa perfekt till glasverandan i vår... skall bara hitta en vit fin soffa också, med quilt och gosiga kuddar i. Jodå bilden i huvudet är redan klar men soffan fattas än ;-)

Förra veckan fastnade jag för den här gamla soppterrinen från Gustavsberg... började slå i böcker och fann att den är gjord i början av 1800-talet. Den består av tre delar - ett fat...

En stor skål...

Och ett fint lock...
Tillsammasblir det en så här fin soppterrin...


Utan några skavanker som helst - det är såå häftigt med såna prylar som ser nya ut och har 200 år på nacken!!

Imorgon flyger jag till huvudstaden med jobbet ... hoppas att det blir lite tid över till shopping ;-)

Hälsningar från lilla mej.

4 kommentarer:

Nina sa...

det kan nog va svårt att få nog av prylar jag förstår dig

Norregård sa...

Hej!
Hoppas att Du varit på"Knut och Svea" i dag!! Och njuuutit! Dina gamla prylar är jättefina! Jag har haft över 1000 besökare i dag så jag firar med en liten utlottning...
Kram Malin

Anonym sa...

Dina koppar är bara helt underbara......terrinen också vacker, men kopparna sticker ut..på ett positivt sätt...vill också ha!!Ha en skön helg! Kram Carina utan blogg..

Elsa och Helena sa...

Så fint porslin, kopparna är jättesöta och soppterrinen är helt underbar.
Kram Helena