torsdag 5 november 2009

Nytt innanfönster till badrummet!

Jens har gjort ett nytt fönster till badrummet - titta så fint med "riktiga spröjsar" och allt!! Nu ska det bara oljas, målas, skäras till fönsterglas (gammalt förståss) och kittas - sen ska det på plats så att vi kan sätta på värmen i golvet ;-)

Nu är äntligen den sista raden kakel ditsatt också - har faktiskt även fogat i veckan... tänk att en rad kan ta lika länge att få till som ett helt badrum!!! Så fort det fungerar praktiskt så är det så lätt att halka efter... men nu ska jag nog snart kunna visa ett färdigt badrum med go värme i.


Här kommer en bild på ett av mina senaste inköp som nu sitter på väggen i salen.


Måste bara visa min fina kokbok som jag köpte för många år sedan på loppis... använder den ofta både vid matlagning och bak... och så är den ju så fin att se på oxå!
Kram. kram för den här gången!
Sanna

5 kommentarer:

Norregård sa...

Vilket fint innanfönster! Han är inte dålig din man:o) Tavlan var ju oxå fin!! N kunde inte den 16:e, men A kunde Kan du ngn annan dag den veckan? (ej tors) annars tar vi det i alla fall. Vi tar nog en tur till Huseby i kväll, i regnet.... Ha det gott:o)
Kramar Malin

Queen Of Småland sa...

Oj, vad fint! Duktiga ni är båda två! Det ska bli spännande att se hur fint ni får det i ert nya hus.
Ha en fin lördagkväll.
Kram
Stina

Anonym sa...

Kommer att bli världens finaste badrum det där...
Jag hann med en snabbvisit på Ambiance i Stockholm i fredags. Det var ingen stor butik, men det som såldes i butiken var ju helt i min smak, så det blev lite smått och gott med hem...
Hoppas att helgen varit bra!!!
Kram Ullen

Gårdsromantik sa...

Wow vilket fönster!

Ni verkar bo på en underbar gård - skall kika vidare nu.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång.

Kram Maud

mariaK. sa...

Oj, ni verkar ha att göra, och fint blir det också!
Vi har också ett gammalt hus som vi "kämpar" med att få ordning på. Synd att det tar sån tid bara, man är ju så ivrig och vill få allt färdigt på en gång:-)
Maria