måndag 4 februari 2008

Bröstpanel i köket på plats

Hej och hå!

Ja nu har "gubbarna" varit duktiga igen och nästan snickrat upp bröstpanelen i köket klart!
( och under har de förståss lusat )
Själv är jag färdig med 2xkvistlack på den breda pärlspontspanelen till kökstaket och har så smått ( två brädor, he he ) börjat grundmåla dem.

Helgen gick inte riktigt som vi trodde...Stenhuset i Tingsryd - där vi tror att vi kan få tag på Carraramarmor till bänkskivorna - var stängt på lördagarna och mannen som restaurerar gamla vedspisar hade ingen som vi blev förtjusta i, men, men, han skulle höra av sig om han fick in något. Det löser sig nog ska ni se.

Göte och Jens har precis åkt till LG och själv ska jag jobba hela kvällen lång, så snart barnen har gått till sängs.


Senior och Junior snickrar tillsammans...



Före...


Och efter lusning och gipsning i "Matsalen"

See you soon!
Natti //Sanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej!! Mamma har precis visat miig er blogg.:D Rätt så sjysst! Nu fick jag se hur långt ni hade kommit i alla fall, för pappa,jag och Viggo skulle komma och hälsa på i går, men då hade ni redan kört. :( mamma,pappa och Alice hälsar :) //Ludde

Anonym sa...

Hallå!!
Råkade hamna här...kollar på ert arbete...lite kul för vi har gått igenom samma sak....är inte klara än...Köpte en gård från 1860 som vi håller på och renoverar....Känner igen mig i bilderna, funderar på att fixa en blogg och samla alla bilderna där.
mvh Linda