måndag 18 februari 2008

Pärlspont över allt!!

Hej igen!

Nu var det ett tag sedan sist. Jag kvistlackar och grundmålar pärlspont så det står härliga till!
Jens och Göte spikar upp den. Kökets bröstpanel & tak är klart, gästtoan har en vägg kvar & tak, dessutom är halva taket i hallen klart.
Jens har så smått börjat skissa på köksskåpen och byggt en liten vägg som skall sitta runt kyl&frys. Vi har fått tag på en vedspis som vi tror ska passa, nu ska vi bara ha underluckor och bakugnslucka också!
Bengan är tillbaka från Kanarieöarna och har varit och städat idag, tur för det har ställts till mycket under hans semester ;-)
Eventuellt har vi enats om en Sandbergstapet till salen, och det är ju också ett steg i rätt riktning. Har hämtat några tapetkartor nu men Jens är inte nöjd med utbudet - finns inga gammaldags tapeter som han gillar. Han kom med förslaget att vi skulle låta ta fram handtryckta tapeter efter orginal i huset, så jag gick in på nätet och visade vad det kostade, (ca 1800:-/rulle) och genast tyckte min käre man att Sandbergstapeterna var rätt OK ! He-he

Har tagit upp mina Pelargonior från källaren - de är kanonfina!! Har inte vattnat dem en enda gång på hela vintern, men de har klarat sig bra. Vattnar som tusan nu så att de ska börja blomma. Tror inte ens att jag behöver klippa ner dem utan låter dem växa sig stora istället!

Ha det gott!
Kramar S

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå på er!

Va bra att det går bra för er! För oss däremot går det sådär. Dörrarna vi köpte passar inte, så de ska vi sälja på nätet igen. Pust! Men våra tapeter är på plats.

Nehe nu ska jag plocka i ordning i köket.

BYEBYE från Fiddekulla