måndag 28 september 2009

Biblioteket har fått sig en duvning...

Vi har rensat bland alla kartonger som blev instuvade där när vi flyttade ( för ett år sedan)
Kastat lite och sparat mycket - som vanligt när det gäller oss...
Vi har tänkt hålla till med målning av bland annat köksluckor där inne.

Jens börjar så smått bli färdig med köksluckorna, yippiiii!! Kanske blir köket klart till den här julen istället???!!!

Vilket sjå att bara få in de jädrans luckorna snyggt i "hålen" ... ni som känner Jens vet att det ska sitta exakt och vara lika många millimetrar på varje sida om luckorna... ( dom sitter ju liksom "i" skåpen) Ja, ja det blir faktiskt bra!! Bra jobbat lilla gubben!

Så här ser det ut just nu...ja jag har ju föståss tagit bort skyddspappen som låg på marmorskivan när jag målade pärlsponten en sista strykning - tar sin tid...men blir en finfin yta med linoljefärgen!



Ska bli såå skönt att slippa skylta med allt - tror att jag kommer bli lugn i själen när jag kan plocka fram det som jag vill ska synas för stunden!

Luckorna till överskåpen kommer att se ut så här...med en liten spegel där uppe. Nu ska de bara penslas med linoljefärg några gånger - sen är de klara ;-) det går säkert jättefort !!?

Har hittat en hylla till min "Engelska toalett" också - skall bara målas svart först - återkommer med bilder när det är färdigt...

Ha det bra alla! Kramar från mej

2 kommentarer:

Norregård sa...

Hej Sanna!
Köket kommer bli sååå fint när det är klart!! Hoppas Ni hinner till julen!
Kramar Malin

The Secret Garden sa...

Hejsan! Det där köket ser ut att blir fint! Bor själv i ett gammalt hus och det är nästan alltid något som ska fixas. Våra köksskåp är inte alla så exakt raka...men de är gamla och det tillhör charmen liksom :)