söndag 31 januari 2010

Smått och gott från oss...

Den här tavlan är ett av våra senaste loppisinköp, både Jens och jag tyckte att den var så fin i färgerna med det klassiska trycket... men efter att ha varit på Emmaboda Konst så kan jag inte annat än fundera på att investera i lite äkta vara...det finns ju så mycket fint!

Nu har jag även fixat till ett annat loppisfynd - en Venitiansk kristallkrona - som saknade endel kristaller. Men pillig som man är har jag lyckats få den i det närmaste komplett. Har även köpt in en gammal kristallkula till botten som också ska på plats, men först ska den rengöras ordentligt.

Har inte hunnit inhandla några nya blommor till de gapande krukorna än, men här er en som spirar på förfullt medan kylan biter i på andra sidan fönstret.

Hur går det med grävningen nu då? Jo, det funkar trots kylan ... det enda som hindrar är att Pelle måste köra snö och ploga när det snöar så förbaskat ... men det har hänt endel ändå.

Nu har vi i det närmaste tömt Zaccarias rum och ska börja renoveringen... vi startade med att riva en garderob som kom till på 60-talet (tror vi) ...

Jens i rivartagen...

...och tillslut kom denna hörna fram, som säkert har hyst en kakelugn eller en kamin från början. Den ska nu lagas upp och målas ... så får vi se om det kanske kommer en värmekälla på plats igen...

Ja, så ser det ut i Zacces rum just nu...städskrubben är pågång men inte klar ännu... måste hitta de rätta accessoarerna ;-)
Ha det så bra!
//Sanna

3 kommentarer:

Norregård sa...

Hej Sanna!!
Vad Ni sliter och står i!!
Skönt att ha börjat med Zacces rum förstår jag!
Vi har målat klart tak och väggar i badrummet idag....Nu retar jag mig på golvet...men det finns ingen tid eller ork till några klinkers. Kanske jag målar det, går ju hyfsat fort att rolla över!
Har grundat ett skåp jag fick av farmor oxå!
Ha det gott;o) Hälsa familjen!

Kram Kram Malin

linnea-maria sa...

Vilka fina fynd du har gjort! Det var ett fint fynd bakom garderoben också. Alltid bra att ha eldstäder ifall strömmen försvinner. /linnea´-maria

Queen Of Småland sa...

Så fint ni har! Jag blir alldeles matt i kroppen när jag ser hur ni sliter...
Men fint som snus blir det!
Hälsa familjen!
Kram
Stina