måndag 9 januari 2012

Öppet och härligt!

Hej igen!
Igår plockade vi ner byggnadsställningen på östra sidan - skönt med ännu en gavel klar ( nästan - fönstren på nedre plan skall också målas).
Kändes som om våren redan var här när jag planterade alla vita hyacintlökar utan problem igår, nu hoppas vi bara att de tar sig så att vi får njuta av dem fler gånger.
Men nu tänkte jag visa lite bilder från nästa rum...
Från biblioteket kommer man in till det vi kallar för "vita rummet"...där lilla mamman brukar sitta och läsa i den stora öronlappsfåtöljen. Brickbord och hylla inköpt i antikaffären, liksom tavlorna. Soffbordet är köpt på rea i en av Örebros stora möbelhus för exakt 20 år sedan!!!  ;-) Lampan kommer från nedlagd affär i Buemåla. Tavlan är inropad på auktion och Jens kallar den för "Varje mans dröm" ...
Min dröm var att få ett stort, gammalt hus som jag kunde inreda - åh tänk den drömmen blev sann!!!
Jag är så tacksam för det. Känns såå härligt att biblioteket är klart, det blir genast så öppet och luftigt när man kan strosa mellan rummen...
Ha en bra dag! //Sanna

 








1 kommentar:

Norregård sa...

Hej Hej!!!
Kul att se lite inlägg från Lindwallska Gården:) Biblioteket är verkligen läckert!!!

Vill du ha din bok innan vi ses den 16 feb?? Blir kanske tajt att hinna läsa den annars....:)

Kram M